Sosyal medyayı günde kaç saat kullanıyoruz? Bakan Uraloğlu açıkladı







Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu Dijital Medya Kullanımı Raporunu Değerlendirdi

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, We are Social ve Meltwater tarafından hazırlanan Dijital 2025 Türkiye Raporu’nda yer alan sosyal medya kullanım verilerini değerlendirdi. Türkiye’de internet kullanan kişi sayısının 77,3 milyon olduğunu belirten Bakan Uraloğlu, sosyal medya kullanıcılarının son bir yılda yüzde 1,7 artarak 58,5 milyona ulaştığını ifade etti.

Günde Ortalama 2 Saat 43 Dakika Sosyal Medyada Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, toplam sosyal medya kullanıcıları içerisinde kadınların oranının yüzde 46,6 olduğunu belirterek erkek kullanıcıların oranının ise yüzde 53,4 olduğunu belirtti. Uraloğlu, internet kullanıcılarının günlük ortalama 7 saat 13 dakikayı internette geçirdiğini de söyleyerek “Her gün ortalama 2 saat 43 dakikayı sosyal medyada geçiriyor, aylık ortalama 7,6 sosyal medya platformu kullanıyoruz.” dedi.

En Çok Arkadaş ve Aileler Takip Ediliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların sosyal medya hesaplarından en çok arkadaşlar, aileler ve tanıdıklarını takip ettiğini belirterek bunu satın alınan markaların hesapları ile kullanıcıların satın almak istediği markaların hesaplarının takip ettiğini ifade etti. Uraloğlu, “Sosyal medya kullanıcıları en çok haber hikayelerini okumak, arkadaşlar ve aile iletişim kurmak ve boş zaman doldurmak için platformları kullanıyor.” açıklamasında bulundu.

Instagram’ı Kullanan Kişi Sayısı 58,4 Milyona Ulaştı

Uraloğlu, Türkiye’de en çok kullanıcısı olan platformun 58,4 milyon kişi ile Instagram olduğunu belirterek, açıklamasında şu ifadelere yer verdi:

“Instagram’ın ardından 57,5 milyon kişi ile YouTube, 40,2 milyon kişi ile TikTok geliyor. Facebook’un kullanıcı sayısı 34,8 milyon kişiyken X platformunu 19,7 milyon kişi kullanıyor. 2024 yılına göre ise Instagram’ın kullanıcı sayısı yüzde 8,5 artarken, TikTok’un yüzde 2,9, Facebook’un yüzde 1,3, X’in yüzde 1 arttı. YouTube’un kullanıcı sayısında ise yüzdesel bir değişiklik olmadı.”

32 Saat 36 Dakika İle En Çok Instagram’da Zaman Geçiriliyor

Bakan Uraloğlu, kullanıcıların platformlar özelinde aylık ortalama geçirdiği süreler hakkında da açıklamada bulundu. Uraloğlu, “İnternet kullanıcıları ayda ortalama 32 saat 36 dakika ile en çok Instagram’da zaman geçiriyor. Bu süre TikTok’ta 26 saat 26 dakikayken, YouTube’da geçirilen aylık ortalama süre 23 saat 31 dakika. Facebook’ta geçirilen süre ise 9 saat 45 dakika, X’te ise 5 saat 4 dakika.” dedi.

Related Posts

Doğal gaz faturalarında yeni dönem resmen başladı

Devlet destekli elektrik ve doğal gaz faturalarında uygulanan indirimli tarife başladı. Bu destek programı yalnızca ekonomik yardım değil; aynı zamanda enerji tasarrufunu teşvik etmek amacıyla da yürürlüğe alındı. Kaynakların verimli kullanımı …

İnternetten alışverişte büyük değişiklik: Kargo bedelini satıcı ödeyecek, elektronik ürünlerde koşulsuz iade başladı

Ticaret Bakanlığı’nın Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nde yaptığı değişiklikle, 1 Ocak 2026’dan itibaren online alışverişlerde iade kargo ücretleri satıcı tarafından karşılanacak. Ayrıca, cep telefonu, tablet, bilgisayar ve akıllı saat gibi elektronik ürünlerde tüketicilerin 14 günlük cayma hakkı yeniden tanındı.

Yer: Tekirdağ! Ev sahibi ve kiracılar dikkat: Mahkemeden dikkat çeken ‘depozito’ kararı

Mülk sahipleri ile kiracılar arasında tahliye, kira bedeli gibi sorunlar gündeme gelse de pek çok farklı uyuşmazlıklar mahkemeler tarafından çözüme kavuşturuluyor. Tekirdağ’da bir kişi mülkünü kiraya verdi. Kiracı taşınmaza tadilat yaptıktan sonra zaman içerisinde yeri tahliye ederek anahtarı mal sahibine teslim etti. Kiracı yaptığı masraflar sonrası depozito iadesi isteyince taraflar davalık oldu. Mahkemeden dikkat çeken bir depozito kararı çıktı. İşte detaylar…

Türkiye ile Çin arasında ‘kazan kazan’ dönemi! Bakan Uraloğlu detayları açıkladı

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye’nin, Çin ile Avrupa arasındaki yük taşımacılığında hızlı, güvenilir ve öngörülebilir rota sunduğunu kaydetti. Orta Koridor’un Kuşak ve Yol Girişimi ile doğal bir sinerji oluşturduğunu kaydeden Uraloğlu, Türkiye’nin Kuşak ve Yol Girişimi’ni de kazan-kazan ilkesi çerçevesinde desteklediğini kaydetti.

Selenium-Slim Plus’ta kanserojen tespit edildi, ‘acilen’ raflardan toplatılıyor

Almanya merkezli Selen Food GmbH, Avrupa genelinde satışa sunduğu Selenium-Slim Plus markalı bitki çayı ürünlerini, içinde kanserojen madde dantron tespit edilmesi nedeniyle acilen piyasa raflarından toplatıyor. Özellikle mate, maydanoz ve elma …

Spor giyim devi çalışanlarını işten çıkartıyor

Dünyaca ünlü spor giyim devi Nike, teknoloji departmanında görev yapan bazı çalışanlarıyla yollarını ayırdı. Şirket, bu hamlenin iş gücü yapısında stratejik bir düzenleme olduğunu duyurdu.